Księgowość MDDP Outsourcing - Katowice, Warszawa Outsourcing księgowości
Aktualności /

Aktualności

Prowadzenie teczki pracowniczej elektronicznie – zalety rozwiązania
Prowadzenie elektronicznego archiwum danych pracowniczych to nie tylko wygoda i łatwy dostęp do... Więcej

Aktualności

13-05-2019

Centralny Rejestr Faktur – co warto wiedzieć przed jego wprowadzeniem?

Prawo dotyczące VAT oraz podatków w ostatnim czasie zmienia się bardzo dynamicznie. Nie tak dawno wiele firm zostało objętych obowiązkiem sporządzania i przesyłania do ministerstwa Jednolitych Plików Kontrolnych (JPK). Już od 1 lipca pliki te tworzyć będą Centralny Rejestr Faktur.

Elektroniczne fakturowanie a Centralny Rejestr Faktur

Obowiązkiem stanie się przesyłanie plików kontrolnych JPK VDEK, natomiast zniesiona będzie konieczność przesyłania deklaracji VAT wraz z ewidencją (JPK VAT). Przepisy regulujące Centralny Rejestr Faktur, jak również przepisy dotyczące Platformy Elektronicznego Fakturowania, będą obligowały przedsiębiorców do wystawianie faktur w formie elektronicznej. Dotychczas firmy przesyłały między sobą faktury elektronicznie za pośrednictwem nieedytowalnych plików pdf lub w postaci skanów. W świetle nowego prawa związanego z CRF pliki taki nie będą uznawane za faktury elektroniczne. W związku z tym konieczne będzie skorzystanie z dedykowanego programu, który będzie tworzył e-faktury zgodne z zalecanymi standardami.

Centralny Rejestr Faktur – jaki ma cel?

Centralny Rejestr Faktur, jak wyjaśnia w swoim oświadczeniu Ministerstwo Finansów, ma za zadanie kontrolować, czy proces wystawiania faktur VAT odbywa się prawidłowo. Rejestr posłuży niejako do fizycznego wglądu do faktur wystawianych przez firmy, co pozwoli na szybkie wychwycenie oszustw podatkowych.

Mniej kontroli w biurze

Plusem tego przedsięwzięcia z punktu widzenia przedsiębiorcy jest niewątpliwie zminimalizowanie liczby kontroli finansowych. Organy swoje działania opierać będą na Centralnym Rejestrze Faktur, co za tym idzie, nie będzie potrzeby przeprowadzania kontroli w biurze.

Choć Centralny Rejestr Faktur ma dopiero powstać, to już teraz narosło wokół tego tematu wiele pytań i kontrowersji. CRF ma za zadanie przede wszystkim dostarczyć więcej informacji do Krajowej Administracji Sądowej o fakturach VAT wystawianych przez firmy. Jak zapewnia Ministerstwo Finansów, ma być to ułatwienie zarówno dla przedsiębiorców, jak i organów kontrolnych.

Aby uniknąć nieprawidłowości i przygotować się na proponowane zmiany, warto skorzystać z usług biura księgowego świadczącego profesjonalne usługi outsourcingowe dla firm.

lista aktualności