Tytuł Biegłego Rewidenta z pewnością podnosi wartość CV kandydata, a w wypadku osób z mniejszym doświadczeniem wartość tą zwiększa nawet wpis o tym, że jesteśmy w trakcie zdobywania uprawnień. Nie to jest jednak najważniejsze. W trakcie egzaminów siłą rzeczy musimy nauczyć się wielu zagadnień, które są niezbędne przy wykonywaniu pracy BR, ale przydadzą się także w księgowości.
Osobiście pamiętam jak do egzaminów przygotowywałem się z ustaw, rozporządzeń etc., o których istnieniu nawet nie wiedziałem. Sama wiedza na temat poszczególnych przepisów, zwłaszcza tych 'egzotycznych’, z pewnością po jakimś czasie uleci, lub też przepisy zostaną zmienione. Jednak świadomość, że te przepisy są w konkretnej ustawie pomaga w przyszłości odnaleźć bieżące regulacje dużo szybciej.
Tytuł Biegłego Rewidenta jest nadawany przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów. Reguluje go Ustawa o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym.Często pytacie nas podczas warsztatów i spotkań na uczelniach jakie kwalifikacje warto zdobywać?
Zastanawiacie się, które kursy, szkolenia warte są poświęcenia czasu bo zaowocują rozwojem kariery w branży finansowo-księgowej? Bądź czy warto ubiegać się o konkretne uprawnienia nadawane przez ograny państwowe i ministerialne? Tytuł biegłego rewidenta umocni Waszą pozycję na rynku pracy, a także otworzy nowe furtki do kolejnych awansów i umożliwi pracę na coraz to ciekawszych projektów.
Spełnienie tych warunków musi zostać stwierdzone przez Komisję Egzaminacyjną.
Komisja Egzaminacyjna w wyjątkowych okolicznościach może zwolnić kandydata z praktyki, jeżeli kandydat na biegłego rewidenta był zatrudniony w podmiocie uprawnionym do badania sprawozdań finansowych lub pozostawał w stosunku pracy na samodzielnym stanowisku w komórkach finansowo-księgowych co najmniej 3 lata, ewentualnie gdy posiada uprawnienia inspektora kontroli skarbowej, lub posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Aplikacja na Biegłego Rewidenta trwa 2 lata. Kandydat może przystąpić do pierwszego roku aplikacji po uprzednim odbyciu praktyki, zaliczeniu egzaminów pisemnych z sesji II i zdaniu co najmniej dwóch egzaminów pisemnych z sesji III. Do drugiego rok aplikacji można przystąpić po zdaniu wszystkich 10 egzaminów.
Jest to oczywiście tylko jeden z wielu tytułów i stopni, które umacniają naszą pozycję i podnoszą kwalifikacje niezbędne do rozwijania swojej kariery w finansach i księgowości. Sprawdź nasze pozostałe artykuły oraz zajrzyj na nasz karierowy profil FB, gdzie również prezentujemy ciekawostki i wskazówki dotyczące pracy w biurze rachunkowym.
Rafał Michniewicz
Partner Zarządzający w MDDP Outsourcing w Warszawie