Zgodnie z polskim prawem przedsiębiorca, który nie zatrudnia pracowników, ma możliwość zawieszenia prowadzonej działalności gospodarczej na okres, który sam wskaże.
W tym czasie nie może osiągać bieżących dochodów, ale ma prawo regulować zobowiązania i może przyjmować należności np. ze sprzedaży środków trwałych lub za wcześniejszy okres. Z tego względu nawet w czasie zawieszenia działalności przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji.
Przedsiębiorca, który decyduje się zawiesić działalność gospodarczą, ma obowiązek dalszego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Ewidencjonowane powinny być wszystkie transakcje, które zostały zawarte w firmie w tym okresie, na przykład sprzedaż wyposażenia firmy, regulowanie bieżących zobowiązań czy przyjmowanie zaliczek na poczet realizacji zamówień już po wznowieniu działalności.
Zawieszenie działalności nie zwalnia też z konieczności przygotowania zeznania rocznego, nawet gdy nie uzyskało się żadnych dochodów i nie odnotowano strat. Przedsiębiorca nie musi jednak wpłacać zaliczek na podatek dochodowy. Należy również pamiętać o tym, że gdy okres zawieszenia obejmuje koniec i początek roku podatkowego, przedsiębiorca jest zobowiązany, by przygotować spis z natury.
W przypadku przedsiębiorcy, który decyduje się zawiesić działalność, najkorzystniejszym rozwiązaniem zwykle jest outsourcing księgowości. Decydując się na skorzystanie z usług księgowych dla firm, przedsiębiorca ma pewność, że także w okresie zawieszenia wszelkie ewidencje i rozliczenia przygotowywane są w rzetelny i profesjonalny sposób.
Nawiązanie współpracy z biurem księgowym pozwala na zlecenie wykonywania jedynie niektórych czynności lub prowadzenia pełnej księgowości i korzystanie z fachowego doradztwa.