Blog

5 zalet outsourcingu księgowości

30.03.2015
Rafał Michniewicz
Rafał Michniewicz
Partner w MDDP Outsourcing

1.    Obniżenie kosztów

Chociaż istnieje bardzo wiele innych korzyści, to bez wątpienia najistotniejszą z nich lub wręcz konieczną do osiągnięcia, aby wybrać outsourcing, jest redukcja kosztów. Outsourcing powinien być rozwiązaniem tańszym niż wykonywanie pracy we własnym zakresie. Porównując koszt wewnętrznej księgowości z outsourcingiem należy jednak wziąć pod uwagę kilka czynników kosztowych generowanych przez własnych pracowników:

  • koszty infrastrukturalne
    • koszty zakupu i wdrożenia systemów księgowych lub pełnych ERP, systemów operacyjnych, workflow, MS Office, etc.,
    • koszty zakupu infrastruktury IT (komputerów, serwerów, etc), biurek, krzeseł, etc.,
    • koszty rozwiązań zapasowych (alternatywne zasilanie, urządzenia do celów testowych i sytuacji awaryjnych),
  • koszty bieżące osobowe
    • koszty wynagrodzeń, ZUS, socjalne,
    • potencjalne koszty urlopów, zwolnień lekarskich – jeśli w tym czasie należy zatrudniać kogoś na zastępstwo,
    • koszty nadgodzin,
    • koszty rotacji pracowników (zwolnień i rekrutacji nowych pracowników na ich miejsce),
  • koszty bieżące pozostałe
    • koszty szkoleń,
    • koszty zarządzania pracownikami,
    • koszty stałe związane z miejscami pracy – powierzchnia biurowa, media, Internet, komputery dla pracowników, papier, artykuły spożywcze, ksero, ubezpieczenia,
  • szacowane koszty związane z potencjalnymi błędami.

Outsourcing będzie racjonalny kosztowo, o ile będzie tańszy o około 25% niż powyższe koszty wewnętrzne szacowne na 1 rok.