Od 1 października działa scentralizowana infolinia Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Pracownicy urzędów skarbowych oraz Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) są teraz dostępni pod jednym, ogólnopolskim numerem infolinii KAS:
Podatnicy, którzy dzwonią na dotychczasowe numery urzędów skarbowych, są automatycznie przekierowywani na nową infolinię.
Podczas rozmowy telefonicznej można otrzymać ogólne informacje podatkowe i celne, które nie wymagają potwierdzenia tożsamości. Ponadto dostępne są również indywidualne informacje podatkowe, takie jak:
Indywidualne informacje objęte tajemnicą podatkową są udostępniane po potwierdzeniu tożsamości za pomocą kodu telePIN. Aby go uzyskać, należy zalogować się do e-Urzędu Skarbowego pod poniższym linkiem: https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/druga-edycja-telepin/
Pełnomocnicy, działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1, oraz osoby upoważnione do obsługi konta organizacji (UKO), mogą również uzyskać informacje objęte tajemnicą skarbową dotyczące swoich mocodawców lub organizacji. W takim przypadku, oprócz telePIN-u, wymagane jest podanie numeru identyfikacyjnego mocodawcy lub organizacji.
Proces uwierzytelniania za pomocą telePIN-u jest realizowany automatycznie przez system, bez udziału pracownika KAS.
Autorka: Patrycja Szczepańska, Specjalistka ds. VAT z katowickiego biura MDDP Outsourcing
#podatki #KAS #telePIN #infolinia #administracjaskarbowa #finanse #MDDPOutsourcing