20.08.2025
Dynamicznie rozwijająca się firma z branży finansowej znacząco zwiększała zatrudnienie, a jednym z priorytetów zarządu było utrzymanie wysokiej jakości procesów HR, w tym zapewnienie sprawnej komunikacji z pracownikami. W codziennej obsłudze wykorzystywano program Jira, a odpowiedzi na zapytania z zespołu klienta miały być udzielane przez wewnętrzny dział HR w ciągu 24 godzin.
Przy dużej dynamice zatrudnienia, skomplikowanym systemie wynagrodzeń i zmieniających się przepisach, dział HR stawał jednak przed trudnym zadaniem. W większości przypadków odpowiedzi na pytania pracowników wymagały kontaktu z opiekunem z MDDP Outsourcing, tymczasem pytania trafiały najpierw do działu HR klienta, który po konsultacji przekazywał odpowiedź pracownikowi – proces wydłużał się, a w przypadku spraw wymagających szerszego wyjaśnienia dodatkowo tracił na efektywności. Podobnie wyglądała obsługa dokumentów – jeśli wymagały one korekty lub uzupełnienia przez pracowników, informacja najpierw trafiała do HR, zanim dotarła do MDDP Outsourcing, wydłużając cały proces.
Po analizie przebiegu procesu zespół MDDP Outsourcing zaproponował wdrożenie usługi asysty kadrowej. Pracownik MDDP Outsourcing uzyskał bezpośredni dostęp do komunikacji klienta w systemie Jira, w wybranym zakresie. Obejmował on przede wszystkim odpowiedzi na pytania dotyczące sposobu kalkulacji wynagrodzeń, zasad naliczania urlopów, zmian danych osobowych czy wsparcia w wypełnianiu dokumentacji pracowniczej.
Przed rozpoczęciem projektu pracownicy MDDP Outsourcing przeprowadzili wewnętrzne szkolenie i przygotowali schematy odpowiedzi, tak aby zapewnić spójność i terminowość obsługi. Dzięki temu pracownicy klienta otrzymywali odpowiedzi bezpośrednio od osób posiadających dużą wiedzę merytoryczną i pełen dostęp do wszystkich potrzebnych danych, a w bardziej złożonych przypadkach – wsparcie eksperta ds. kadr i płac MDDP Outsourcing.
Wdrożenie asysty kadrowej skróciło czas obsługi zapytań z kilku dni do gwarantowanych 24 godzin. Przepływ informacji między pracownikami klienta a MDDP Outsourcing został usprawniony, dzięki eliminacji każdorazowego pośrednictwa wewnętrznego działu HR. Pracownicy klienta korzystają obecnie z bezpośredniego wsparcia specjalistów MDDP Outsourcing, zyskując odpowiedzi szybciej od osób z odpowiednią wiedzą merytoryczną i pełnym dostępem do wszystkich potrzebnych danych. Usprawnienie to zapewniło działowi HR większą elastyczność i czas na realizację innych priorytetów, a same procesy kadrowe stały się bardziej przejrzyste i odporne na opóźnienia.
Dzięki wdrożeniu usługi asysty kadrowej klient z branży finansowej znacząco usprawnił komunikację wewnętrzną, zwiększył szybkość reakcji i poprawił jakość obsługi procesów kadrowych. Firmy, które mierzą się z podobnymi wyzwaniami w obszarze HR, mogą dzięki wsparciu MDDP Outsourcing zyskać rozwiązanie dopasowane do swojej struktury, narzędzi i potrzeb operacyjnych. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu i współpracy!